Отдых в Украине

Отдыхайте с нами!

Харбін: що подивитися і де побувати

22 листопада 2011 р 16:15 Харбін - Китай Август 2011

Перед поїздкою Перед поїздкою

У наше перше в житті подорож ми вирушили удвох, я і чоловік. Заздалегідь ми не готувалися, не вибирали місто, не читали про визначні пам'ятки і т. Д. За два дні до виїзду ми звернулися в першу-ліпшу турагентство і там нам порадили почати з Харбіна. Запропонували тур авто - ж / д, про що ми пошкодували (чому я розповім нижче), маршрут був через Хуньчунь і Яньцзи.

Довгий шлях до Харбіна

Автобус від'їжджав о 4 годині ночі. Поки ми чекали наш, на зупинці зупинялися красиві, новенькі, комфортабельні автобуси, які прямували в різні міста. І ось, із запізненням на півгодини, під'їхав наш: старий, обшарпаний, схожий на міську маршрутку автобус. Настрій почало падати. Далі: шести годинна нудна і болісна дорога, 1 година на російській митниці, 40 хвилин на китайській митниці, 30 хвилин чекали автобус і ось ми доїхали до Хуньчунь.

Вільного часу у нас було 5 годин. Нас відвели обідати, потім міні-екскурсії: фабрика шовку, чайна церемонія, але найбільше нам сподобався танець зі зміями і магазин з настоянками з змій.

Потім ми погуляли по місту і магазинам. Для тих хто не знає, Хуньчунь - це торгове місто з населенням 250 тис. Чоловік, регулярно сюди приїжджають сотні туристів і закупівельників, в Хуне можна купити практично все. У порівнянні з відомим Суньфуньхе, тут чисто і приємно, китайські торговці не пристають і не нав'язуються зі своїм товаром.

Дочекалися автобус і поїхали в Яньцзи, ще 2 години шляху, поки їхали по місту нічого цікавого не помітили. Потім годину в залі очікування на вокзалі (трохи з розуму не зійшли від ора і криків тисяч китайців). На рахунок поїзда наші страхи не підтвердилися, ми думали що буде брудно шумно і зі специфічними запахами. Але немає, поїзд виявився дуже чистим і комфортним, о першій годині ночі вимкнули світло і всі китайці дисципліновано лягли спати, в кожному вагоні всю ніч сидів провідник і стежив за порядком. Вообщем поїзд нам сподобався. Їхали ще 10 годин.

Підведу підсумок: 6 год до кордону + 2год на митницях + 5ч в Хуньчунь + 2год до Яньцзи + 1ч на вокзалі + 10 годині до Харбіна = 26 годин дороги !!!!! (Для порівняння: на літаку без пересадок ми дісталися б всього за 1 год 30 хв)

Харбін

Приїхали ми рано о 5 годині ранку, було вже світло, на вулицях майже нікого не було. Поки нас заселяли, ми пішли гуляти. Наш готель знаходився на Арбаті, поки вулиці були порожні, у нас була прекрасна можливість озирнутися і зробити кілька фотографій. Ось з цього місця і починається наш відпустку, більше ніяких болісних доріг і переїздів. Далі я розповім про екскурсії, транспорті, визначні пам'ятки і найкрасивіших місцях Харбіна.

1.Канатная дорога

Канатна дорога з'єднує два береги. По один бік річки перебувати місто, на іншому березі передмістя. У передмісті розташований океанаріум, парки, сафарі-парк, технічно-науковий музей.

Раджу покататися хоч разок на ній, гарний вигляд і найшвидший спосіб перебратися через річку.

Тривалість поїздки близько 15 хвилин

Вартість 50 юань в один кінець

2.Речной трамвай

Вдень він працює як транспорт через річку. Але цікаво ввечері, він працює в якості екскурсійного. На ньому спалахують гірлянди, і він робить коло по річці без зупинок і повертається назад. Дає можливість подивитися на нічний палаючий різними вогнями місто. Сісти увечері можна з боку міста, днем ​​посадка по обидва боки. Квиток можна купити як в будці з квитками, так і у китайців, що ходять по набережній і зазивають на трамвай.

Тривалість вечірньої прогулянки 20-25 хвилин

Вартість ввечері 20 юань

Вартість вдень 10 юань в один кінець, 20 юань туди і назад

3.Полярний океанаріум

Чому саме полярний, думаю пояснювати не треба, в ньому мешкають види риб і тварин характерні для північного полюса. Можете побачити: морські котики, пінгвіни, білуги, акули, полярні вовки, тюлені і безліч різних риб.

Тераріум з пінгвінами

Весь океанаріум зроблений у вигляді корабля, всі декорації, скульптури, акваріуми створюють відчуття що знаходишся на піратському судні.

Особливо вразили: гігантський тераріум з двома білими ведмедями, від яких відділяє лише товсте скло, ведмедики дуже рухливі і не сидять на місці, ще пінгвіни, і морські котики які знаходяться у відкритому відгородженому басейні, бачила як хтось тягнувся його погладити, я не ризикнула.

Майже кожен день о 10 годині ранку проходить виступ тюленя, дуже веселе, особливо подобатися дітям. Після виступу ми пішли дивитися інших мешканців океанаріуму.

Виступ місцевої знаменитості - тюленя

Вообщем є на що подивитися, нам дуже сподобалося. Якщо ви з дітьми, то сходити варто обов'язково.

Час щоб все оглянути: приблизно 1 год 30 хв

4.Сафарі-парк тигрів

Площа парку 1,2 млн.кв.км і в ньому содержут понад 700 тигрів, де вони мешкають в природному середовищі без клітин.

У природному середовищі існування

Екскурсія починається з посадки в спеціальний автобус, у нас був звичайний де вікна чергувалися з гратами, є ще цілком з решіток від підлоги до даху, але нам не пощастило т. К. Його довго чекати. У парку 7 секторів, все тигри поділяються за віком, найагресивніші знаходяться в клітинах. Автобус їде через всі сектори, пригальмовуючи на пару хвилин в місцях де нам трапляються тигри. Коти поводяться дуже ліниво і спокійно, абсолютно не реагують на автобус. Як нам пояснили, їх цікавить тільки машина, яка їх годує. Сама остання зупинка перед виходом, ми побачили невелике озеро і навколо нього близько 18 тигрів. За 50 юанів нам пропонують випустити качку, щоб ми подивилися, як тигри за нею полюють.

Далі нас висаджують для пішохідної прогулянки по довгих коридорах з решіток. Тут знову ж таки можемо подивитися на тигрів на волі, пропонують згодувати їм курку чи качку або шматки м'яса. Ще розташовані клітини з леопардом, пантерами і Лигр. На виході з парку, можна сфотографуватися з маленьким тигром.

З тигром можна фотографуватися

Час щоб все оглянути: 1ч - 1ч 30 хв

Вартість курки для тигрів 50 юань

Вартість фото з тигром 50 юань

5.Научно-технічний музей

Це величезний п'ятиповерховий музей, розміром і дизайном схожий на торговий центр.

Ходили ми без гіда і перекладача, тому мало чого зрозуміли. У ньому розташовані міні-версії планет, супутників, скелети, комахи, опудала тварин, дитячі ігрові зони. Я навіть не можу все згадати, там оооооочень багато експонатів, які можна випробувати, помацати, пограти.

У ньому розташований кінотеатр 4D і iMax. Тривалість 20 хв 4D і 40 хв iMax.

Якщо чесно, нам не дуже сподобалося, було нудно. Кіно ми вибрали 4D, мало ефектів і мультик був дурнуватий.

Час для огляду: 1ч - 1ч 30 хв

Вартість входу 40 юань

Вартість кіно 40 юань

6.Парк Сонця

Приголомшливе місце для відпочинку і прогулянок. У парку є: озера, водоспади, сотні альтанок і гамаків, красиві місця для фото, невеликий парк атракціонів, катамарани, сувенірні лавки.

Скульптура із зелені

Т. к. Парк величезний, біля входу можна орендувати маленький електромобіль, велосипеди 1 або 2х або 3х місцеві. Але нас було 10 чоловік і ми вирішили поїхати на відкритому невеликому паровозі.

Маршрутний поїзд в парку

Поїзд робить коло по всьому парку з зупинками, можна виходити гуляти, а потім повернутися на зупинку і поїхати далі. У нас було всього 3 години і ми вирішили зробити коло по парку, повернулися назад до входу і пішли пішки.

На кожному розі нам зустрічалися гігантські скульптури із зелені, статуї, галявини всіяні квітами, різні альтанки. На озері можна було орендувати катамаран у формі лебедя. Трохи затрималися в міні-парку атракціонів. Дуже хотілося погодувати з рук білочок, але через брак часу ми до них не дійшли.

Якщо ви поїхали в Харбін-то раджу Парк Сонця відвідати обов'язково!

Час для огляду: весь день

Вартість входу 30 юань

Квиток на поїзд 20 юань

Оренда 2х місцевого електромобіля 160 юань заставу і 60 юань прокат

7.Парк Сталіна

Парк середнього розміру. Якщо ви приїхали на канатній дорозі або річковому трамваї, то відразу потрапляєте в Парк Сталіна. На відміну від парку Сонця, вхід безкоштовний, також можна взяти велосипед або просто посидіти на лавочці або в альтанці, перекусити в кафе.

З парку Сталіна можна пройти в Парк Сонця і Руську село.

8.Парк атракціонів

Раніше я взагалі ніколи не була в парку атракціонів (у нас в місті є, але він дуже маленький, навіть складно його парком назвати). Починається він з красивою алеї засіяної високими вербами. Перший атракціон, на який ми натрапили це колесо огляду заввишки 110 метрів (про навіщо я на нього полізла, я ж боюся висоти), з колеса відкривається гарний вид на місто, коло воно робить приблизно 20 хвилин, з великими труднощами я змогла відірвати голову від колін і з робити пару фоток (ну дуже страшно мені було).

Вид з колеса огляду

Далі ми пішли на гірки (подобу американських). Черги просто величезні, стояли ми 30 хв., А перед нами людина 50, але воно того варте (за словами чоловіка, т. К. Я була перелякана після колеса, і ні на що високе більше не полізла). Така чергу в парку всюди. Вообщем за 2год ми встигли покататися всього на трьох атракціонах і сфотографуватися на якомусь кудлатою тваринному (ніхто не міг визначитися хто це).

Місце веселеньке і дуже людне. Так само є кафе, альтанки та лавочки, є де відпочити.

Час для огляду: весь день

Фото на кудлатою тваринному 50 юань

Квитки на атракціони коштують від 20 до 80 юань

На вході можна купити карту за 110 юань, вона дає можливість покататися на всіх атракціонах безкоштовно. Це дуже вигідний варіант, якщо у вас багато часу.

9.Телебашня «Дракон»

Сама довгоочікувана екскурсія, якщо ви відвідали Харбін і не були на телевежі, ви багато втратили! Це незабутні враження і вид всього міста з висоти 300 метрів! Загальна висота вежі 336 метрів.

верхні поверхи

Квитки можна купити в холі. Є лавка з сувенірами (ціна далеко не найнижча).

Перед тим як зайти в ліфт ми прогулялися по холу. Там є макет телевежі, невеликий басейн, скелет динозавра і скульптури для фотозйомки.

Ліфт зі скляними дверима мені сподобався (правда вуха сильно закладає), і він звичайно ж швидкісний.

Вгору вежі складається з декількох поверхів:

1-ий поверх. Особливість поверху - це скляна підлога, можна купити одноразові тапочки і походити по ньому. Стіни прикрашені великими круглими вікнами та автографами китайських зірок, які тут побували.

скляна підлога

2ий поверх. Ресторан, що обертається зі шведським столом. Можна покуштувати омарів, гребінців, устриць, крабів і ще купу різних делікатесів. Вважається одним з найбільш елітних ресторанів Харбіна. Ми весь день не їли, все чекали коли ж ми дійдемо до цього їстівного раю, але на жаль, якась багата харбинская сім'я святкувала в ньому весілля і ресторан був закритий для сторонніх.

3ий поверх. Відкрита видовий майданчик, звідси найкрасивіший вид на місто. Екскурсія у нас була на заході, і це було приголомшливо! Єдине в чому не пощастило - це туман, що завис над містом. Майданчик обгороджена гратами, за нею ми побачили ще досить багато місця до краю. Наш гід нам розповів, що коли погода хороша і немає вітру, за окрему плату можна гуляти по краю (природно зі страховкою).

4-ий поверх. Перебувати нічим ні примітна кафе, по всьому поверху розставлені столики.

5ий поверх. Розташований музей з древніми історичними експонатами, вазами (незнаю, справжні або копії). Це самий останній поверх, вікна розташовуються низько від підлоги, потрібно нагинатися, щоб в них подивитися.

Самий верхній поверх

Якщо збираєтеся в Харбін, то телевежу Обов'язково вкажіть в свою програму екскурсій.

Час для огляду (без ресторану) 1ч - 1ч 30 хв

Вхід в телевежу 120 юань

Ресторан (шведський стіл) 180 юань

10.Буддійскій храм

Харбінський храм зацікавить тих, хто жодного разу не був в подібних храмах або для релігійних людей. Якщо до цього ви вже відвідували в храмах Китаю, то можете виключити цей з вашої програми, т. К. Він досить простий.

Все ж розповім трохи. На вході ми купили пахощі (коштують вони копійки), підпалили їх, трохи поблаговонялі, вклонилися Будді і наш китаєць-гід почав нам розповідати історію їхньої віри. Ми не релігійні, тому цікаво нам було перші 15 хвилин. На великій території розташовано близько 10 храмів і один великий Будда. Фотографувати можна все крім Будд. В кінці екскурсії ми зайшли в сувенірну лавку (цінник далеко не маленький, але кошти від продажу йдуть на благодійність), розщедрилися на простенький брелок для ключів з дерева за 50 юань (для порівняння цін, я купила спідницю за 40юань).

Ще раз повторюся, що якщо раніше ви не були в буддійських храмах, то раджу відвідати для загального розвитку, залишати монетку на бажання, подивитися традиційну китайську архітектуру. До речі відразу за парканом розташований атракціони, так що храм шляхом тим хто йде в парк.

Час для огляду: 30 хв - 1 год

11.Софійскій собор. Софійська площа.

На софійській площі ми були раз 10, цікаве і жваве місце. Навколо неї розташовані торгові центри світових брендів, магазини техніки (справжньою, не підробка), знамениті харбінського підземки (про це розповім окремо), величезний двоповерховий продуктовий супермаркет і багато інших дрібних магазинів.

Але це все не головне, навіщо ми туди ходили. Щовечора, о 19:00 на площі відбувається 20 хвилинне шоу «Співаючі фонтани» (деякі називають їх «Танці»). Під класичну музику, з кахельної площі під великим напором звиваються фонтани, підсвічуються різними кольорами і все в такт музики. Зріли приголомшливе! Після представлення натиск роблять слабким і в фонтанах грають діти (там же китайці продають дощовики за 20 юань).

Кожен день о 19:00 на площі Софійського собору

На площі розташований історичний пам'ятник - софійський собор, колись давно побудований російськими, зараз він є музеєм, вхід коштує 25 юань.

Його побудували росіяни

Тут ніколи не буває безлюдно

12.Арбат

Найпопулярніша пішохідна вулиця. Нам пощастило, наш готель знаходиться, прям посередині Арбата.

Такі фігури з трави і квітів розташовані уздовж всієї вулиці

Вздовж всієї вулиці розташовані магазини з одягом (ціни високі), сувенірні лавки, перукарні, дрібні продуктові кіоски, ресторани, бари, пару Макдональдсов, популярна закусочна KFC, фірмовий магазин Apple, кілька готелів.

Тут дуже приємно гуляти. Скрізь встановлені скульптури (зроблені таким чином щоб з ними можна було фотографуватися), гарні клумби з квітів і зелені у вигляді метеликів, кораблів, матрьошок і т. Д.

Спеціально для туристів, на них можна залазити і фотографуватися

За Арбату можна дійти до набережної і річкового вокзалу.

13.Набережная річки Сунгарі

Особливо цікаво ввечері, грає музика, невелике шоу фонтанів, працює кафе-намет і багато народу. Як я вже розповідала, можна покататися на річковому трамвайчику і помилуватися видом нічного міста.

Вдень тут можна в режимі екскурсії погуляти хвилин 20 (більше там просто нема чого робити), оглянути пам'ятник і арку встановлені в пам'ять загиблим від повені. Можна сісти на річковий трамвай і переправитися на інший бік річки.

14.Шоппінг

Напевно, багато хто чув про кілометрові харбінського підземки. Одна знаходиться близько Софійській площі - тут ціни високі, але якість трохи краще, ніж в інших.

Коли ми потрапили в подземку- це був шок! Я стояла на сходах і не бачила кінця, коли ж ми все-таки дійшли до нього (а точніше до наступної сходи), спустилися і знову те ж саме, ще кілометр (якщо не більше), і знову вниз і знову кілометр ... я дума що ніколи вже не дійду до виходу. І це тільки за все одна з декількох підземок!

Цікавий факт, який обов'язково потрібно знати, якщо ви шопоголія в Харбіні, все підземки і торгові центри поділені наступним чином: наприклад триповерхова підземка складається з поверху джинсів, поверх чоловічого одягу, поверх жіночого одягу; інша підземка з поверху з аксесуарами, поверх дитячого одягу, поверх сумок і т. д. Потім нас повели по торговим центрам, і тут така ж система: п'ятиповерховий ТЦ сумок (тільки сумок), п'ятиповерховий ТЦ взуття (тільки взуття). Т. е. Якщо вам потрібна шуба, сумка і чоботи, то в одному місці ви цього не купите.

За 6 годин безперервного шопінгу ми встигли обійти всього 3 підземки і 3 торгові центри.

Наведу кілька прикладів за цінами (порівнюю з китайським ринком у нас в місті):

спідниця 180 руб (у нас точно така ж від 1000 руб), ремені 25 рублів (у нас від 400 руб), гаманець 45 руб (у нас від 500), клатч 250 руб (у нас від 1000 руб), джинси 400-600 руб (у нас від 1500-2000 руб), туристична велика сумка на коліщатках 850 руб (бачила копія таку ж сумку у нас за 3500 руб) і т. д.

У підземках Харбіна ціни нижчі, ніж в Хуньчунь і Суньфуньхе.

15. Інші екскурсії

Якщо ви їсте через туроператора, то вам не уникнути перловою і шовкової фабрики, чайної церемонії. Це спонсорські екскурсії. Вам спочатку будуть розповідати історію і процес виробництва, а потім запропонують придбати їх продукцію, ми купувати нічого не стали, т. К. Очевидно, що ціни були занадто завищені.

Кілька цікавих і корисних фактів про Харбіні (і про Китай)

-морозиво смачне тільки в Макдональдсі, в інших місцях не купуйте.

-Якщо ви палить, запасайтеся сигаретами, китайці зовсім не вміють робити тютюн (тепер я не дивуюся що у них мало хто палить)

-Якщо ви звикли до вологого повітря (як ми приморці), то пити хочеться постійно, ми не розлучалися з пляшками води, повітря дуже сухий

-Будьте пильні, коли переходите дорогу навіть на світлофорі і зебрі, ПДР зовсім відсутні

-разговарівают тільки на китайському, не зустріла жодного китайця говорить англійською, і тільки трьох розмовляють російською, також вони не сприймають навіть елементарні жести (про це нам повідав наш гід-китаєць)

-куріть можна практично скрізь (навіть всередині музею урна була повна недопалків)

-не бійтеся гуляти ввечері, на центральних вулицях і в парках абсолютно безпечно

-ні разу не бачила в магазинах ковбасу і рибу, зате скрізь продаються копчені курячі лапки і риб'ячі скелетиJ

-ціни на продукти супер низькі, так що голодними точно не залишитеся

-якщо любите їсти з хлібом, то везіть з собою з Росії, хто хоч раз був в Китаї - знає про це

-Якщо вам на вокзалі запропонують пройти через vip-вхід за 10 юань, то погоджуйтеся не роздумуючи, відмовитеся - потім пошкодуєте (через півгодини я була згодна заплатити 50 юань, аби опинитися в тихому і спокійному залі очікування)

загальні враження

Ми жодного разу не шкодуємо, що вибрали саме Харбін. Місто красиве, чисте, цікавий. Присутній багато російської архітектури, це не дивно, адже його заснували і збудували російські. Китайці доброзичливі, ввічливі і привітні, їх пильні погляди викликані тільки цікавістю, так що ні варто боятися. Приємно було бачити, що вони дійсно вміють відпочивати, про це говорить велика кількість парків, площ, альтанок, шоу. І молодь у них ні як у нас, ввечері гуляє з морозивом і пляшечками чаю, чесне слово протягом усієї відпустки не бачила жодного п'яного або п'є. Так само можу додати, що вони поважають закон, можливо, тому створюється відчуття безпеки і спокою. Злегка шокувало їх дорожній рух і занадто швидка манера їзди, ще сильніше здивувало, що ДТП практично не буває (ми не бачили жодного).

Подорож в Харбін сильно змінило наше ставлення до Китаю і китайцям, подарувало масу яскравих і приємних вражень на багато місяці і роки, я впевнена, що ми сюди ще повернемося.